Hur medvetna är vi i våra val och ledarskap?

VAD (eller VEM) styr dig?

Många människor söker efter mening och syfte i livet och vill bidra till andra på ett eller annat sätt. Men vi är sällan medvetna om när människor använder oss genom att förföra med allt från pengar till kärlek och fred, medan de får pengar, gratis marknadsföring eller andra dolda syften.

Det finns ett gammalt talesätt “vägen till helvetet är stenlagd med goda föresatser”. Jag brukade inte hålla med när jag var yngre. Det tog mig lite tid och besvikelser att förstå dess innebörd.

Jag har varit intresserad av att hjälpa andra och ville dela mina kunskaper i att använda sociala medier för att göra gott sedan 90-talet. Nu är jag väldigt skeptisk efter vad jag har gått igenom, särskilt det senaste året. Det har varit en mycket intressant resa och jag lärde mig mycket, men en STOR varning, lek aldrig med dolda krafter och människor som använder andra genom att manipulera och förföra människor.

Det senaste året har varit mycket turbulent och många säger att jag har förändrats och jag kan verkligen hålla med. Shamanism, medvetenhet, mänsklighet, fred, kärlek, evolution och pseudovetenskap har varit en betydande bedräglig del. Jag har varit hemlös också under flera månader. Flera personer har hälsat på mig som en själsbroder och jag undrade är detta verkligt, hur kan jag vara så speciell och varför händer detta? Det var smickrande och jag hade också ett professionellt foto som lockade många kvinnor som gillade min yta och nästan alla mina inlägg handlade om medvetna relationer, kärlek, fred och självledarskap.

Min psykopatologi lärare brukade säga: “Om du vill hitta riktiga psyko / sociopater, titta inte på de sista sidorna i tidningarna: de riktiga är på huvudsidorna och rubrikerna”. Det är något läskigt, förstod jag, med de människor som avgudar dig, till dem som avgudas av systemet. Den karismatiske, de “Naturliga” för ledarskap och förståelse. Ingen riktig känsla, ingen själ, bara magiskt kombinerade ord och aldrig en ofullkomlighet. Mänskligt elände gäller inte för dessa arter. Inte heller de brister som gör oss unika mästerverk i händerna på Skaparen.

Även om jag blev varnad av en erfaren rektor, försummade jag och sa varken hon eller lärarna som hon hade bett om råd förstått detta, den nya vetenskapen och jag sa allt var vetenskapligt. Jag trodde verkligen andlighet och vetenskap växte ihop och blev smickrad över att bli engagerad i denna nya unika rörelse och det var så många människor som säger samma sak. Mina vänner och anhängare hade ökat tidigare och min närvaro i sociala medier och inflytande blev allt större.

Det sätt som jag introducerades in i världen av Psykopatiskt beteende var fantastiskt. Ur synvinkeln en väldigt blyg tjej, på det sättet att vara i planeten lät konstigt och min fråga var “Varför följer människor dem?” Svaren var ovedersägliga, Vi kan inte hjälpa det. Det sätt som de verkar känna dig på, den kunskap de har om dina svagheter, identifiering med alla de behov som är delar av en genomsnittlig människa, gör dem oemotståndliga … Den förförelse spelet är på, och de behärskar alla knep. Psykopater säger vad du vill höra, ser bra ut, verkar vara intresserade av dig och poserar som om du är nödvändig för deras liv. Kvinnliga psykopater spelar offerroller och den gamla “damen i trubbel” trick. Vissa kommer att passera som överkänsliga, andra kommer att dölja sig som bedrövade eller deprimerade. Alla av dem kommer att vara söta och empatiska till den grad av löjlighet. Så synd att vi bara ser spelet först när vi förlorar.

Varför hände allt detta mig, är en av de frågor jag ställt mig själv efteråt när jag ser mönstret. För det första ville jag hjälpa andra och jag blev smickrad av kvinnor som visade så mycket intresse för mig. Det stimulerade mitt självförtroende, nyfikenhet och kreativitet. Mina inlägg lockade människor från platser med arbetssökande och troende i “New Age” där vissa söker efter omedvetna människor att förföra och rekrytera för deras ego-uppblåsta ändamål.

Jag betedde mig inte som en “normal” man under denna period, interagerade med och coachade kvinnor. När jag deltog i en tantra workshop kändes allt fel och läraren verkade som han var mycket ensam även om han reste och hade tantra sessioner med många kvinnor. Det var då jag insåg hur sorgligt det är för en man att inte ha en kvinna och jag undrade om folk verkligen behöver lära sig att njuta av sex och varför så många är singel? Verkar som en brist någonstans eftersom gifta kvinnor sökte uppmärksamhet och omtanke de inte fick hemma. Jag uppmuntrade kvinnor att tala öppet med sina män och även att de skulle berätta för sina män att jag coachade dem!

En man, en kvinna, naturlig design. Trofasthet, tillhörighet, djupt engagemang. Allt som för liv till denna värld. Allt vi behöver och vill innerst inne. Allt som är vad systemet inte kan stå ut med.

Jag blev också varnad av erfarna och kärleksfulla lärare. Den mest kraftfulla av relationer är mellan en man och en kvinna. Explosionen av livet är alltid där, oavsett hur många decennier efter p-pillret. En man och en kvinna. Sakral relation. Det är huvudmålet för systemagenterna.

Om du har behov av att kontrollera människor, gå till roten. Gå till man + kvinna relationer. Definiera dem. Uppfinn något nytt. Låt inte livet flöda. Sprid budskapet om “unattachment”. Den besvikna och svaga kommer att ge efter för det och följa. Därför att, i slutändan, är detta ett spel av relationer, och Skaparen måste veta vi människor vet hur vi gör det bättre utan en bakåtsträvande design.

Värsta är att jag verkligen trodde att jag var medveten genom att tala om själsmedia med djupare utbyte av tankar och känslor. Andlig medvetenhet, enhet med alla och inte känna sig bunden till någon fick mig att tvivla eftersom jag inte kan tro på det och kände mig mer och mer tom inuti. Alla signaler som min intuition och verklighet arbetade för att få ut mig.

“Ibland uttrycks inte ondskan i våld eller dödande. Ibland kan ondskan vara svår att upptäcka. Den kan maskeras av charm och smicker, och det är ofta den vidmakthålls genom patologiskt ljugande, projektion, och diverse andra psykiska spel.” (www.psychopathfree.com)

poor me routine

Pseudovetenskap, New Age, Freds- och Kärleksrörelser två röster emot vampire

SANNINGEN VAR ALLTID DÄR:

Jag har en djup tro på Gud och Jesus sedan min barndom, som fick mig att be för att bli av med de mörka krafter som jag såg var efter min själ. Det gav mig styrka att lämna alla svekfulla människor som var efter min gudagivna energi och jag skrev även ett inlägg om det, “I am a free soul“. Det är en process med avprogrammering eftersom våra hjärnor och sinnet är så vana att bli matade och “vad vi har sått kommer vi också att skörda” stämmer mycket bra.

Gal 6: 7-9 Bibel 2000

Låt inte bedra er, Gud lurar man inte: vad man sår får man också skörda. Den som sår i sitt kött skall skörda förgängelse ur köttet, men den som sår i anden skall skörda evigt liv ur anden. Låt oss inte tröttna på att göra det som är rätt. När tiden är inne får vi skörda, bara vi inte ger upp.

Above all else

“En lång tradition inom samhällsvetenskapen förklarar rekrytering till religiösa kulter och sekter (de behöver inte vara” traditionella” religioner) på grundval av överensstämmelse mellan ideologin hos en grupp och de som ansluter saknar. En nyare metod för rekrytering hävdar att de interpersonella bindningarna mellan medlemmar och potentiella rekryter är det väsentliga” (Rodney Stark och William Sims Bainbridge,” Networks of Faith: Interpersonal Bonds and Recruitment to Cults and Sects” – American Journal of Sociology, Vol.85, nr 6)

SLUTSATSER:

Mitt råd utifrån egna erfarenheter är att vara mycket försiktig och skeptisk till alla som talar om nytt paradigm, globalism, mänsklighet, enhet, fred, kärlek, änglar, kanalisera etc och lockar dig med vad du är intresserad av.

De flesta av dem är bara där för att dela, men om du personligen kontaktas och känner dig utvald genom någon form av manipulation lämna fortast möjligt.

Använd din intuitiva kunskap och medvetet beslutsfattande som vi har tagit upp i två tidigare artiklar.

Än en gång, fråga dig själv: Vad (eller Vem) styr mig?

(Christers “röst” i vanlig typografi :: Veronicas “röst” i kursiv stil)

Bibliografi:
“Naturen, Man och kvinna” – Alan Watts – Vintage Books, April 12, 1970
“Karismatiska religiösa sekter och psykiatri: en översikt” – American Journal of Psychiatry 1982; Vol 139, Pages 1539-1548
“Simulera Minds: The Philosophy, psykologi och neurovetenskap i Mindreading” -. Alvin Goldman – Oxford University Press, 2006.
www.psychopathfree.com

https://www.ewtn.com/library/indexes/NEWAGE.htm

http://www.decision-making-confidence.com/mind-control-techniques.html

Ser fram emot att höra från dig,

Christer Edman & Veronica Rebora

Leave a Reply

