SPF Sveriges Pensionärsförbund – Seniorer i Tiden

Allt ledarskap handlar om våga prova nya saker och vara kreativ

Det är en stor ära för mig att få hjälpa medlemmarna i Sveriges Pensionärsförbund med sin närvaro i de sociala medierna. När jag fick inbjudan att delta på deras marknadsföringskonferens kände jag direkt att här finns enorma möjligheter att överbrygga klyftorna mellan den äldre generationen och den yngre för allt börjar med att vara nyfiken och våga prova nya saker.

SPF är en opolitisk medlemsorganisation som arbetar för att Sverige har en bra äldrepolitik där inflytande, valfrihet och livskvalitet är verksamhetsgrunden. När det gäller inflytande så märker jag att alltfler vill nå ut med hjälp av sociala medier och för att kunna göra det behöver man vara flexibel och då behövs ett kreativt förhållningssätt. Det som bär och gör att människor vill delta aktivt oavsett organisation är att man ökar sin livskvalitet och känner sig delaktig.

Samtal mellan Anita Mickos Ordf. i Medlemsutkottet för SPF och Erik Zachrison generalsekreterare på Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) om vad SPF är och ger en liten inblick från marknadsföringskonferensen på Cinderella.

Idag fortsätter vi och jag kommer bl a visa detta enkla blogginlägg och videon som togs med min mobil och laddades upp på YouTube.

Mycket välkommen att kontakta mig och du vill lära dig mer om sociala medier och få hjälp med din marknadsföring i de sociala medierna.

Christer Edman

[contact_form]

Leave a Reply

