Kreativitet och sociala medier skapar möjligheter och jobb

Vår kreativa förmåga och sociala medier skapar jobbmöjligheter

Är du oroad för vad som skrivs i medierna och tror att det inte finns några jobb och möjligheter? Isåfall tänker du som de flesta andra gör och riskerar att hamna utanför eftersom vi oftast agerar efter hur vi tänker.

Jag insåg tidigt att våra nätverk, referenser och värderingar är viktiga så jag certifierade mig som nätverkare och är diplomerad facilitator i ValuesOnline. Dessuom coachas jag av Kim Garst i USA.

För att bryta ett negativt tankemönster som inte leder till något bättre så behöver vi byta ut våra tankar till postiiva där vi söker efter möjligheter istället. Det betyder inte att blunda för verkligheten utan att ta den på allvar men att fokusera på möjigheterna istället för problemen.

Eftersom jag vet att de flesta jobb och uppdrag ges på referenser söker jag upp människor både irl och inom sociala medier vilket har gjort att mitt nätverk utökats enormt mycket. När jag fick reda på att IBM behövde minska sin personal valde jag starta mitt eget företag och arbeta med det jag brinner för. Det var ett aktivt val som kändes oerhört bra och gör att jag idag arbetar med det jag själv tycker är kul.

Många säger att de hellre skulla arbeta med något annat, men kämpar sig kvar med hjälp av LAS osv ofta med negativa följder på hälsan eftersom det är oerhört påfrestande att vara i en miljö där man inte mår psykiskt bra.

Jag höll idag en inspirerande föreläsning på en framtidsag för elever i åk 8-9 på en skola. Det är det roligaste jag vet och håller även inspirerande föreläsningar hos Arbetsförmedlingen och är med och arrangerar framtidsdagar. Detta brinner jag för och igår hade jag två kreativa möten med en fotograf, kreativ inspiratör, medieexpert och antropolog på The Hub som arbetar med samhällsutveckling i form av socialt entreprenörskap.

Nu planerar vi vidare för flera gemensamma uppdrag och skapande av nya projekt! Dessutom arbetar jag med nätverkande inom Rotary där jag håller webinarer och inspirerar flera till att använda sociala medier utifrån en gemensam värdegrund för att skapa ett kreativt och hållbart samhälle för alla.

Passa på att boka in en föreläsning eller coaching med mig om du vill nå resultat!

Christer Edman
0760-405088

[contact_form]

Leave a Reply

