Konsten att debattera om sociala medier i #Ankeborg

Det är en konst att debattera sociala medier i Ankeborg

Det blev twitterstorm i #Ankeborg när @annasahlin twittrade om Klout. Bakjour tog upp Klout och Journalistkriget om högst Klout. Flera av de som arbetar med sociala medier reagerade och #tevattengate var i full gång!

För att marknadsföra Boosta Digitalt använde vi oss av vår Klout.

Att marknadsföra Kloutpoäng förstod vi skulle väcka uppmärksamhet.

Det finns många plattformar och verktyg, men i det här sammanhanget valde vi att presentera vårt “världsrekord på 151” för att nå ut. Vi kontaktades av Ewa Häger på TV och Radio Roslagen, hon är en aktiv journalist i sociala medier och har en Klout på 71!

Eftersom vi båda arbetar seriöst sedan många år tillbaka vet vi att kompetens om allt från marknadsföring till hur man arbetar med personlig kommunikation och olika tekniska lösningar är viktiga för att nå resultat inom sociala medier. Vi är därför mycket stolta över att ha avslutat 2012 som årets “nätsnackisar” hos Bakjour dvs ett resultat! Dessutom har 2013 startat med en mycket bra artikel igår om Klout av Deeped Niclas Strandh och en länk till oss.

Allt vi gör i sociala medier grundas på värderingar och visioner om att skapa ett bättre samhälle för alla och vi visar det genom vårt arbete.

Inflytande är det som Klout mäter och det grundar sig på allt vi gjort hittills. Med tanke på att det uppdateras hela tiden och i jämförelse med andra på en internationell nivå så kan man inte bortse från en hög Klout. Däremot är det viktigt att källgranska och inte bara köpa en hög klout rakt av även om Klout blir allt bättre på att analysera det som mäts.

Förutom att arbeta med uppdrag inom näringslivet gör vi även insatser för att skapa ett bättre samhälle!

Du som inte besökt Patricia’s blogg ännu och vet det så är hon Haiti’s röst i Sverige och var det också under krisen. Hon arbetar fortfarande med att bevaka vad som sker där. Hon för även fram vikten av ett mångkulturellt Sverige så att vi utvecklas och inte kommer efter i globaliseringen som pågår. Dessutom arbetar hon som social volontär med socialt nätverkande och socialt kapital.

Om du vill se vad Christer arbetar med kan du följa Hallstavik och arbetet för att sprida orten t ex Framtidsdagen då arbetsmarknadsminister, Hillevi Engström kom på besök, hans resa till USA med 4 elever och 2 lärare från skolor i Hallstavik. Dessutom är han en av de få utlänningar som fått President Obama’s hederspris för volontärt arbete. På Hallstaviksdagen delade han ut det till Husbygårdsskolan och sponsorer som t ex Roslagens Sparbanks Stiftelser.

Vi ser framemot det här året med stor spänning tillsammans med alla våra internationella och svenska vänner. En del vill tala om kris och begränsningar men vi ser bara möjligheter och samarbeten!


Oavsett vad man tycker om Klout är det tankeväckande Microsoft investerar!

Advertisements

2 thoughts on “Konsten att debattera om sociala medier i #Ankeborg

    • Tack Palle! Klout är “bara” ett verktyg som mäter ditt personliga genomslag. Google Analytics mäter hemsidans genomslagskraft och trafiken till och från. Försäljning kan fungera åt båda hållen beroende på hur målgrupperna hanteras och väljer att interagera. Ibland lockas de till hemsidan via sociala medier och personliga kommunikationen men de kan även komma från hemsidan och välja interaktion via sociala medier. Det är därför integreringen är så viktig för SEO!

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s