Hur skapar man kreativa möten i sociala medier som ger resultat?

Det är en utmaning att skapa kreativa möten som leder till resultat!

Att möta andra människor kan vara otroligt inspirerande och kreativt, men det kan också ta energi eller vara meningslöst. Allt beror på din egen iställning och vad Du Tänker och Gör av det.

Utbildningar och certifieringar skapar möjligheter och bland det bästa jag gjort är att utbilda mig till diplomerad ValuesOnline coach, certifiera mig som professionell nätverkare och ta reda på mitt professionella rykte.

Eftersom jag arbetar med kreativitet och sociala medier sedan 90-talet har jag fått en god inblick i hur människor agerar. De flesta visar ett intresse så länge samtalet pågår men efteråt händer ingenting.

Hur gör man då för att kunna ta vara på möten med andra på ett kreativt sätt?

  1. Lyssna efter behoven som den du talar med har.
  2. Ställ frågor och anpassa dina egna kunskaper för att kunna hjälpa till på bästa sätt.
  3. Följ din vision och värderingar och sök efter synergier som gör att båda vinner och blir bra för andra.
  4. Etablera kontakt via sociala medier och hör av dig istället för att vänta och hoppas den andra gör det.

Var beredd på att det kan ta tid och behåll energin och samtalet efteråt. Ofta så kommer nya möten där tidigare kan kopplas ihop som leder vidare.

[contact_form]

Leave a Reply

