Innovation och lönsamhet med stöd av sociala medier

Förstår du hur sociala medier fungerar?

Grattis då är du ganska ensam idag och har en stor fördel och gör något smart nu som skapar tillväxt och lönsamhet.

Tyvärr väntar de flesta på att någon annan skall lösa deras behov eller irrar runt utan att veta vart de skall vända sig och kunna lita på. I bästa fall anlitar de en kunnig konsult, utbildar sig eller anställer någon som Kan Sociala medier och då menar jag som Gör dagligen.

Men hur väljer man någon som kan och inte bara pratar?

Här är det som vanligt, man gör en marknadsundersökning och eftersom det är ett nytt område så räcker det inte med att bara lyssna på någon enstaka person.

Du måste ta reda på vad de har för personligt rykte, “Klout” score, vilken “Kred“, “Peerindex” och viktigast Alexa poäng i Sverige och Internationellt? Detta är frågor som de du anlitar måste veta och det bygger helt på en personlig kunskap och konsten att kunna kommunicera i de sociala medierna.

Hur värderar du din och personalens tid egentligen?

De flesta arbetar idag från en dator kopplad till Internet och har tillgång till de sociala medierna. Men få använder de för att skapa tillväxt och lönsamhet åt sina företag på ett smart sätt. Rod Arnold är t ex expert på LinkedIn och rätt använd tid och aktivitet kan ge obegränsad tillgång till kunskap som tar år att bygga upp.

Tänk på att varje kontakt som tas är en möjlig tidsvinst eller tidstjuv så förstår du säkert hur viktig all kommunikation som sker digitalt är. Därför behövs en tydlig och uttalad sociala media strategi som alla förstår och vill delta på.

Innovation och sociala medier är vägen för att nå resultat!

Att utvecklas i takt med tiden är avgörande för att lyckas och de som bygger ett Innovation Management System där personalen uppmuntras att vara kreativa är de som lyckas. Susan Preston är en av de främsta inom mindset och business!

Detta kan göras oavsett storleken på företaget eller organisationen. Jag har själv erfarenhet ifrån att leda innovationsarbeten på IBM med 400 000 anställda och att utveckla organisationer som HSB, Coompanion samt Hallstavik i Roslagen.

Förutom detta så coachar och utbildar jag företagare både via sociala medier och fysiskt som gett mig en gedigen kunskap och grund att stå på för att kunna hjälpa dig med din sociala media strategi för att nå resultat. Men att kalla mig för expert kommer jag aldrig göra eftersom det dagligen kommer nya smarta lösningar och något nytt att lära!

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s