Kreativ workshop i sociala medier

I förra veckan höll jag ett kreativt webinar om sociala medier för Spring Zheng som skapat och leder grupper på LinkedIn bl a om “Love Wisdom Happiness”. Snart kommer en bok ut där hon intervjuat flera personer som lever sina drömmar. Jag är en av dem hon intervjuat, vilket känns mycket hedrande.

Imorgon är det en kreativ workshop för ett antal BNI Royal Haga medlemmar. Att hålla worskhops är otroligt inspirerande eftersom det bygger så mycket på deltagarna och energin som utbyts i ögonblicket och mötet mellan oss. Allt jag gör handlar om att följa min vision och värderingar och att arbeta med passion för att nå fram.

Men det är också en utmaning eftersom förkunskaperna är så olika och jag vill att alla skall få ut så mycket som möjligt. De investerar i detta fall två timmar av sin värdefulla tid och som företagare vet jag hur viktig det är att få med sig något nytt som går att börja tillämpa direkt. Att vara äkta och unik är oerhört viktigt för att synas i sociala media och det kommer jag fokusera lite extra på.

Förhoppningen är att de “Tribes” som jag deltar i får maximalt värde och ser nya möjligheter. Att skapa nya workshops är lite som att köra ett “Gig” utan skyddsnät. Inspirationen till det jag gör kommer från allt möjligt, men mest handlar det om att förmedla kunskap på tilltalande sätt och skapa känslor så de vill börja tillämpa det jag går igenom.

 

 

 

Leave a Reply

