Hallstaviksnätverket och marknadsföring

Vi har haft över 200 besökare från 35 länder på World Children’s Festival forumet och 35 besökare från 14 länder på de digitala idéforum som jag skapat för uppdraget åt Hallstaviksnätverket.

Detta har medfört att jag lagt in Google translateHallstaviksnätverkets hemsida eftersom det skapar möjligheter för nya besöksnäringar.

Hallstaviksbygden har en unik natur och miljö, dessutom finns det många som kan starta nya företag och verksamheter om vi samarbetar ännu mer.

idéforumet längst ner finns Google trends som visar fritidsysselsättningar som eftersöks mest på Google. Besök forumet och fundera på om du kan starta något företag eller hjälpa någon att komma igång eller utöka sin verksamhet.

Med tanke på bostadsbristen i Stockholm har vi nu ett helt unikt tillfälle att få flera att vilja flytta till Hallstaviksbygden. Här kan många fler marknadsföra bygden istället för att bara vänta och hoppas. Använd Facebook, Twittra och blogga! Tala om att det finns bostäder och är billigt att köpa!

Jag arbetar vidare med att sprida Hallstaviksbygden och Norrtälje Kommun i alla de kontakter jag har. Senast idag talade jag på ett stort nätverk om vad vi arbetar med inom Hallstaviksnätverket och några hade lagt märke till att vi är aktiva i både tidningar och de sociala medierna.

Men för att lyckas behöver många fler delta med sina idéer och kommentera andras på idéforumet. Dessutom söker jag internationellt utbyte med skolor som vill delta på World Children’s Festival forumet.

Detta blogginlägg bygger helt på den känsla jag har för bygden och på det sätt som de boende tagit emot mig på. När jag föreläser och håller workshops om kreativitet och sociala medier bygger det på den passion och motivation som jag har för uppdraget.

Kreativa hälsningar

Christer Edman

Leave a Reply

